Szybka sprzedaż nieruchomości - jak sprzedać mieszkanie w 2022? - Atrium
X

Szybka sprzedaż mieszkania w roku 2022

Przygotowania do sprzedaży mieszkania

Kiedy decydujemy się na sprzedaż mieszkania liczymy na to, że sprzedamy je nie tylko szybko, ale i za dobrą gotówkę. Podstawą zanim ruszy cały proces jest sprawdzenie wszelkich formalności oraz dokumentacji. Lepiej przygotować się wcześniej, aby uniknąć później niejasności w dokumentach.

Na początek należy się zastanowić w jaki sposób przygotować nasze mieszkanie, aby przyciągnąć jak największą liczbę potencjalnych klientów. Pierwszym i najważniejszym krokiem jest usunięcie wszelkich usterek między innymi: naprawa kranów czy klamek. Kolejnym jest odświeżenie wnętrz: odmalowanie ścian, cyklinowanie parkietów. Powinniśmy zrobić wszystko, aby wyglądało na czyste i estetyczne. Zdecydowanie podniesie to jego cenę rynkową.   
Kiedy wszystko jest przygotowane, należy zastanowić się czy mieszkanie chcemy sprzedać “na własną rękę”, czy powierzyć to pośrednikom. Pamiętajmy jednak, że jeśli zdecydujemy się skorzystać z usług agencji nieruchomości to wszystkie czynności spadną na ich barki. Pozwoli nam to zaoszczędzić stresu i czasu. Dodatkowo pośrednicy są ludźmi i ogromnym doświadczeniu i to właśnie oni znają rynek nieruchomości od podszewki. Dużą zaletą jest też pomoc przy wszelkich formalnościach, co nie jedną osobę na pewno przerazi. Jak więc wygląda proces sprzedaży mieszkania w pigułce? Otóż:

  • Przygotowanie dokumentów do sprzedaży mieszkania
  • Przygotowanie mieszkania
  • Wycena nieruchomości
  • Ogłoszenie
  • Znalezienie kontrahenta
  • Zawarcie przedwstępnej umowy sprzedaży
  • Zawarcie przy notariuszu właściwej umowy sprzedaży
  • Rozliczenie

KROK 1 - KOMPLETOWANIE DOKUMENTACJI I FORMALNOŚCI

Jak już wspomnieliśmy wcześniej najważniejszym i podstawowym krokiem jest zebranie potrzebnej dokumentacji. Dzięki temu, że przygotujesz je wcześniej, czas transakcji będzie o wiele krótszy oraz zaoszczędzi to późniejszego stresu, a notariusz będzie mógł przygotować umowę sprzedaży w krótkim czasie. Pamiętać należy jednak, że w zależności od statusu nieruchomości, będziemy potrzebować innych dokumentów. Zatem:

Podstawowa dokumentacja:

  • Akt własności nieruchomości
  • Odpis z księgi wieczystej
  • Zaświadczenie o wymeldowaniu wszystkich mieszkańców oraz pozostałych lokatorów
  • Zaświadczenie ze spółdzielni o braku zaległości

W przypadku sprzedaży mieszkania przynależącego do spółdzielni będą potrzebne dodatkowo:

  • Potwierdzenie przynależności do spółdzielni
  • Potwierdzenie własności do nieruchomości
  • Zaświadczenie dotyczące przydziału konkretnego lokalu
  • Zaświadczenie o niezaleganiu opłat w spółdzielni

Jeżeli natomiast nieruchomość jest w trakcie budowy, należy dostarczyć:

  • Pozwolenie na budowę
  • Projekt budowlany
  • Akt notarialny potwierdzający nabycie działki

Warto również wiedzieć na co należy zwrócić uwagę i jakie

 *Sprzedaż mieszkania z hipoteką

Tego rodzaju sprzedaż mieszkania z zadłużeniem jest nie tylko możliwa, ale coraz częściej stosowana. Nasuwa się jednak pytanie: w jaki sposób to zrobić? Otóż musimy koniecznie poinformować potencjalnych nabywców o istnieniu hipoteki.  Należy również udać się do banku po zaświadczenie informujące o kwocie zadłużenia oraz możliwości jej spłaty jednorazowo.

 

Kompletowanie dokumentacji i formalności do nieruchomości

WERYFIKACJA ZOBOWIĄZAŃ PODATKOWYCH

Nie każdy wie, że sprzedaż mieszkania wiąże się ze zgłoszeniem do fiskusa i zapłatą podatku dochodowego. Dotyczy to jednak tylko sytuacji, w której mieszkanie jest nasza własnością od 5 lat. Jeśli jednak okres jest krótszy od podanego, należy podczas rocznego rozliczenia złożyć deklarację PIT-39 oraz opłacić podatek przepisowo do 30 kwietnia. Wynosi on 19% od kwoty dochodu, nie wliczając kosztów poniesionych z transakcją.

Jeśli natomiast dostaliśmy mieszkanie w spadku to 5 lat liczy się od chwili nabycia przez spadkodawcę nieruchomości. Również w przypadku rozwodników i wdowców prawo działa na ich korzyść, ponieważ nie musza oni czekać na zwolnienie z podatku, jeśli mieszkanie było w ich posiadaniu przez 5 lat.

Podatku możemy uniknąć tez w sytuacji, kiedy nie uzyskujemy dochodu ze sprzedaży nieruchomości, czyli sprzedaliśmy ją w kwocie, za która ją nabyliśmy lub niższej.

Istotne jest, aby pamiętać, że jeśli pieniądze ze sprzedaży będą wykorzystane w ciągu trzech lat na poczet kupna nowej nieruchomości, należy zadeklarować to w momencie składania PIT-39.

KROK 2 - WYCENA MIESZKANIA

Warto jest na tym etapie całego procesu skontaktować się z pośrednikiem lub rzeczoznawcą, którzy posiadają ogromne doświadczeni w tej branży i będą w stanie udzielić nam profesjonalnej porady.

Najczęściej zadawane pytania przez sprzedających jest: jak wycenić mieszkanie? Przede wszystkim należy być obiektywnym. Często podejście typu: chcę sprzedać mieszkanie szybko i za dobrą cenę, jest zgubne. Otóż przede wszystkim zacznijmy od opisu naszej nieruchomości, istotna jest: lokalizacja, wiek budynku, stan techniczny, metraż, ilość pomieszczeń, stan mieszkania i wyposażenie. Należy wziąć pod uwagę to, czy nadaje się ona do remontu przed sprzedażą, czy jest ona po generalnym remoncie. Cena na pewno będzie wyższa, jeśli do nieruchomości przynależy dodatkowy budynek, piwnica oraz garaż. Mamy również możliwość zapoznania się ze stawkami na rynku nieruchomości, mieszkań podobnych do naszego. Nie należy się tym jednak kierować, ponieważ tak naprawdę nie wiemy od czego deklarowana wartość zależy. W wielu przypadkach są to również kwoty już zawyżone, aby potencjalny klient miał możliwość negocjacji.

Analiza rynku nieruchomości

Wycena mieszkania nie znając rynku nieruchomości jest po prostu niemożliwa. Powinniśmy odpowiedzieć sobie na wiele pytań? Co wyróżnia nasze mieszkanie od konkurencyjnych? Jak wiele kupców się nimi interesuje? Które mieszkania szybko się sprzedają. O ile analiza rynku nieruchomości jest bardzo istotna o tyle jej znajomość wymaga lat doświadczenia. Powinniśmy się również zastanowić do jakich klientów chcemy trafić i co możemy im zaoferować. Warto jest też sprawdzić, czy klienci interesują się sprzedażą “z ręki do ręki” czy korzystają z usług biur nieruchomości.

Pomoc specjalisty

Jeśli nie posiadamy doświadczenia i odpowiedniego zakresu informacji dotyczących rynku nieruchomości to pomoc pośrednika okaże się dla nas wybawieniem. To właśnie on ma kilkuletnie doświadczenie i zna rynek od podszewki. Decydując się na skorzystanie z usług agencji nieruchomości należy jednak pamiętać, że wiąże się to z opłatą prowizyjną, które pobierają. Zazwyczaj jest to 10% kwoty, którą dostaniemy za sprzedaż.  Plusem natomiast będzie nieoceniona pomoc w procesie formalnym. Ma on także możliwość sprawdzenia zdolności kredytowej kupującego.

Kim jest klient zainteresowany naszym mieszkaniem

Decydując się na sprzedaż naszego mieszkania musimy przeanalizować to kim jest potencjalny klient oraz to jakie ma wymagania. Należy wziąć pod uwagę kilka czynników:

  • Demograficzne - czyli wiek czy miejsce zamieszkania
  • Psychograficzne - styl życia jakie prowadzi
  • Ekonomiczne - budżet jakim dysponuje
  • Behawioralne - preferencje
Wycena mieszkania

KROK 3 - PRZYGOTOWANIE MIESZKANIA NA SPRZEDAŻ

Chcemy sprzedać mieszkanie szybko i za dobrą gotówkę? co więc należy zrobić, aby podnieść cenę rynkowa naszej nieruchomości?  
Ważnym aspektem jest odpowiednie przygotowanie mieszkania do sprzedaży. Musimy zrobić wszystko, żeby było atrakcyjne i wzbudzało duże zainteresowanie potencjalnych klientów. Powinni być czyste i estetyczne.

Sprzątanie mieszkania

Mogłoby się to wydawać oczywiste, jednak pamiętajmy, że cały lokal musi “lśnić”. Porządki powinny zostać przeprowadzone gruntownie, umożliwi to wykonanie odpowiednich zdjęć oraz wzbudzi większe zainteresowanie.

Jeżeli mieszkanie jest w stanie deweloperskim to sprawa jest o wiele łatwiejsza, ponieważ możemy skupić się na powierzchownym porządkach.

Inaczej jest w przypadku, kiedy sprzedajemy mieszkanie z rynku wtórnego. Na początek należy uprzątnąć wszystkie rzeczy osobiste i spersonalizowane. Klient odwiedzający nasze mieszkanie powinien poczuć się jak u siebie. Bardzo istotne będzie jego samopoczucie i emocje, które nieruchomość wzbudza.   
Lokal musi być wysprzątany szczegółowo, nie zapomnijmy o kurzach czy oknach, ale skupmy się również na wnętrzach szaf, mebli kuchennych, pawlaczach i piwnicy. Kontrahent, który będzie zainteresowany kupnem naszej nieruchomości na pewno zajrzy w każdy kąt, aby ocenić ilość miejsca.

Naprawa usterek

Mieszkając we własnym mieszkaniu nie zwracamy uwagi na usterki, które w nim występują. Nie przeszkadzają nam zepsute klamki, zabrudzone miejscami ściany czy przeciekający kran. Pamiętaj jednak, że klient będzie zwracał uwagę na takie rzeczy, nie mają one prawa bytu podczas sprzedaży mieszkania.

Najważniejsze jest by sprawdzić czy instalacja wodna i elektryczna są bez zarzutu, wpływa to nie tylko na komfort, ale przede wszystkim na bezpieczeństwo kupującego. Wymieńmy migające żarówki i doklejmy brakujące płytki. Kolejnym istotnym krokiem jest usunięcie tapet i odmalowanie mieszkania, wybierz neutralne kolory dzięki temu mieszkanie na sprzedaż na pewno zrobi pozytywne wrażenie.

Home staging

To nic innego jak dopracowane detale i bibeloty, które wpłyną na uatrakcyjnienie naszego mieszkania.   
Korzystając z usług profesjonalnej agencji nieruchomości możemy liczyć na przydatne wskazówki oraz pomoc doświadczonego architekta. Dzięki znajomości rynku i zapotrzebowania klientów doradzą nam w jaki sposób przygotowań nieruchomość tak by sprzedała się szybko i za dobrą gotówkę. W przypadku, kiedy zajmujemy się tym sami musimy pamiętać, aby dodatki sprawiały, że całość nie będzie wydawała się pusta. Postawmy więc na firanki, dywany, obrazy, kwiaty. Całość musi współgrać i sprawiać wrażenie przytulnego oraz eleganckiego, powinno posiadać charakter.

przygotowanie mieszkania na sprzedaż

KROK 4 - PRZYGOTOWANIE DO SPRZEDAŻY

Po uprzednim przygotowaniu mieszkania na sprzedaż należy skupić się na ogłoszeniu i odpowiedniej reklamie. W obecnych czasach nie jest to skomplikowane, ponieważ posiadamy możliwość skorzystania z sieci. Nie jest to jednak takie proste, pamiętajmy, że rynek nieruchomości jest obszerny i takich mieszkań jak nasze jest na pewno bardzo dużo.

Sesja fotograficzna

Podczas wykonywanie zdjęć musimy pamiętać, że ludzie są wzrokowcami. I to właśnie od wykonanych zdjęć będzie zależało, czy potencjalny klient zainteresuje się naszym mieszkaniem. Pierwsze wrażenie jest najważniejsze.

Warto jest więc skorzystać z pomocy profesjonalnego fotografa, który posiada doświadczenie i profesjonalny sprzęt, którego my osobiście nie posiadamy. Dzięki takiej sesji będziemy mieć pewność, że zdjęcia nie tylko ukazują stan faktyczny mieszkania, ale przede wszystkim podkreślą jego atuty.

Tylko osoba z doświadczeniem wie jak istotne jest oświetlenie i jak je odpowiednio wykorzystać, aby zdjęcie spełniało swoje funkcje. Dodatkowo na topie są w ostatnim czasie tak zwane spacery wirtualne, które profesjonalny fotograf dla nas wykona. Jest to bardzo dobre rozwiązanie, ponieważ klient zainteresowany naszym mieszkaniem na sprzedaż będzie miał możliwość obejrzenia mieszkania dokładnie i ocenienia jego stanu faktycznego, a zarazem, ile miejsca jest w poszczególnych pomieszczeniach.

Visual stading

Visual stading polega na pobudzeniu wyobraźni klienta poprzez kolory i dekoracje. Nasze biuro współpracuje z doświadczonymi architektami, którzy mają doświadczenie w modelowaniu komputerowym. Dzięki nim do ogłoszenia może “podpiąć” wizualizacje, które zasugerują klientom w jaki sposób mogą zaaranżować daną nieruchomość. Czasem dobranie odpowiedniego koloru, dodatków czy mebli pobudzi wyobraźnię klienta na tyle, że będzie się widział, że jest to lokum dla niego.

Przygotowanie do sprzedaży nieruchomości

Opis oferty

Jak stworzyć interesującą ofertę? Przede wszystkim postaw na prostotę i krótkie informację, powinno być zrozumiałe i przejrzyste.  Przeglądając ogłoszenia w sieci możemy zauważyć w jaki sposób sprzedający chcą zwrócić uwagę klienta. Nie należy tego jednak robić, porzućmy pomysł rozpisywania informacji w szczegółowy sposób i prób wypłynięcia na emocje.

W opisie powinny znajdować się:

  • Przyciągający tytuł
  • Dane kontaktowe
  • cena
  • Lokalizacja
  • Metraż, ilość pomieszczeń
  • Stan wykończenia
  • Umeblowanie
  • Profesjonalne zdjęcia, spacer wirtualny
  • Dodatkowe budynki
  • Udogodniania- garaż, piwnica, balkon, taras
  • Opłaty
  • Termin dostępności

Pamiętajmy jednak, że szczerość jest bardzo ważna. Należy napisać o ewentualnych wadach, dzięki temu zaoszczędzimy zainteresowanemu kupcowi niemiłego zaskoczenia.

Promocja oferty

Reklama w sieci jak czym innym niż promocja mieszkania. Obecnie w internecie pojawia się bardzo duża ilość ogłoszeń każdego dnia, musimy więc zrobić wszystko, że nasza oferta się wyróżniała.

Nasze biuro współpracuje z wieloma popularnymi portalami zajmującymi się ogłaszaniem nieruchomości na sprzedaż, w Polsce jak i za granicą.

Dzięki temu, mamy możliwość odświeżania na bieżąco ogłoszeń, wpływa to na większą ilość pytań i większe zainteresowanie. 

KROK 5 - POSZUKIWANIE KLIENTÓW

Przeszliśmy przez etap kompletowania dokumentacji, przygotowania mieszkania, stworzenia oferty i wykonania profesjonalnych zdjęć. Kolejnym krokiem jest poszukiwanie potencjalnych klientów. Podczas tego procesu należy skupić się na komunikacji z zainteresowanym oraz odpowiedniej komunikacji.

Znamy już wszystkie zalety ogłoszenia w sieci. Jednak, jeśli zależy nam na szybkiej sprzedaży mieszkania, powinniśmy wziąć pod uwagę inne źródła i metody poszukiwania kupca, między innymi:

  • Rodzina i znajomi- bardzo często okazuje się, że klientem zainteresowanym kupnem naszej nieruchomości jest daleka, kuzynka lub sąsiedzi z bloku dalej.
  • Agencja nieruchomości- jest to najskuteczniejszy sposób poszukiwania klienta. Profesjonalne biuro posiada swoją własną bazę zainteresowanych kontrahentów, znają również ich wymagania i potrzeby. Dzięki temu bez trudu skojarzą z nimi naszą nieruchomość.
  • Media społecznościowe- warto jest pamiętać, że wiele osób korzysta z wyszukiwania ofert zamieszczanych w przestrzeni publicznej.

Prezentacja mieszkania na sprzedaż

Chęć sprzedaży naszego mieszkania wiąże się również z koniecznością jego zaprezentowania. Naszym zadaniem jest udostępnienie mu lokalu w celu obejrzenia w terminie, który zaproponuje oraz zrobienie wszystkiego, aby je dobrze zapamiętał.

Podstawą jest ustalenie terminu i godziny wizytacji, na która absolutnie nie powinniśmy się spóźnić. Należy być nawet wcześniej, żeby sprawdzić, czy wszystko jest w porządku oraz ewentualnie przewietrzyć mieszkanie. Należy się dostosować do klienta, który najczęściej chce spotkać się w weekend lub o niestandardowej godzinie. Musimy być do jego dyspozycji przez cały czas.

Sama prezentacja nie jest prosta, musimy przedstawić nasza nieruchomość tak aby klient czuł, że jest to mieszkanie dla niego. Dodatkowo bądźmy przygotowani na dużą ilość szczegółowych pytań dotyczących lokalu. Nie należy się śpieszyć z oprowadzaniem, nie pośpieszać zainteresowanych a także zrobić wszystko by poczuli się jak u siebie.

Aby dodatkowo uatrakcyjnić mieszkanie postaraj się o odpowiednie oświetlenie, zapach (na przykład parzonej kawy lub ciasta), spokojną muzykę, zaproponuj im coś do picia i poczęstunek w postaci ciasta-to pobudzi emocje gości.

Sprzedaż nieruchomości w czasach pandemii nie była najprostszą rzeczą, pomimo wiosennym zamrożeniu rynek nie powrócił do stanu sprzed pandemii. 

Poszukiwanie klientów nieruchomości

KROK 6 - WYBÓR NABYWCY

Może się zdarzyć, że zainteresowanie naszą nieruchomością będzie tak duże, że będziemy mieli możliwość wyboru kupca. Powinniśmy się na tym etapie zastanowić co jest dla nas ważniejsze, wyższa cena czy odpowiedni kupiec. Najważniejsze jest, aby nabywca był zdecydowany i nie miał zastrzeżeń co do ustalonej wspólnie ceny. Posiadamy również możliwość weryfikacji kupującego.

Weryfikacja nabywcy

Należy sprawdzić, że klient kupujący nasze mieszkanie posiada gotówkę czy też stara się o kredyt. Mamy możliwość także sprawdzenia go w Krajowym Rejestrze Długów, jeśli widnieje tam jego nazwisko będziemy wiedzieli, że kredytu nie dostanie. Zapytajmy tez klienta o jego sytuację zawodową, pamiętajmy tylko że nie niema on obowiązku nas informowania o swojej sytuacji.

Negocjacja ceny mieszkania

Wielu sprzedających zgodnie twierdzi, że jest to trudna i najmniej przyjemna część sprzedaży. Jeśli podczas tej rozmowy czujemy się zdenerwowani powinniśmy poprosić o przemyślenie i przełożenie rozmowy na inny dzień. Nie możemy dać ponieść się emocjom ani zgodzić się na cenę, która nas nie satysfakcjonuje.   
Najlepszym rozwiązaniem sporów typu cena czy termin przekazania mieszkania jest spisywanie informacji na bieżąco. W tym celu należy mieć przy sobie przedwstępna umowę kupna-sprzedaży.

Zadatek

Jest idealnym sposobem na zabezpieczenie naszych wspólnych interesów, dzięki niemu obie strony będą mogły poczuć się bezpieczniej. Zarówno klient, który będzie pewny, że mieszkanie nie zostanie sprzedane komu innemu, jak również my, ponieważ w momencie wycofania się przez niego z transakcji pieniądze zostaną w naszej kieszeni.

Zazwyczaj zadatek wynosi 10% wartości całego mieszkania, jednak należy zwrócić uwagę, że nie powinno być to mniej niż kwota 5000 zł. Na tym etapie należy również sprawdzić, czy posiadamy wszystkie potrzebne dokumenty.

Kredyt i umowa sprzedaży

Jeśli nabywca stara się o kredyt to transakcja na pewno się przedłuży. Będzie musiał on czekać na decyzję banku w sprawie pożyczki. Istotny jest wybór odpowiedniego notariusza i odpowiedniego pracownika banku, będzie to miało duży wpływ na tempo przebiegu transakcji. Jeżeli znasz kogoś wartego polecenia, może w tej kwestii doradzić kupującemu.

wybór nabywcy nieruchomości

NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA

Kiedy zapoznałeś się z naszymi poradami dotyczącymi szybkiej sprzedaży mieszkania, przypomnij i utrwal sobie najważniejsze informacje. Poniżej zebraliśmy najważniejsze i najczęściej zadawane pytania przez naszych klientów:

1. Jak wycenić nieruchomość?

Wycenę należy zacząć od przeanalizowania runku nieruchomości, zapoznaj się również z podobnymi ogłoszeniami w sieci.  Najbardziej efektywnym sposobem będzie skorzystanie z usług profesjonalnego biura nieruchomości lub rzeczoznawcy, którzy posiadają doświadczenie i informacje na temat obecnych realiów na rynku.

2. Jak wycenić mieszkanie na sprzedaż?

Kwota na jaką chcemy wycenić nasze mieszkanie powinna być zależna od wielu ważnych kryteriów, należy jednak pamiętać, że powinna być ona zawyżona o mniej więcej 10 %, tak aby kupujący miał możliwość jej negocjacji. Dodatkowo przy wycenie powinniśmy wziąć pod uwagę lokalizacje nieruchomości, stan budynku i lokalu, umeblowanie oraz udogodnienia typu piwnica czy balkon. Jeśli masz trudność z wyceną lub nie jesteś jej pewny, warto skorzystać z usług doświadczonego agenta nieruchomości, dzięki temu uzyskasz jego realna wartość.

3. Jak negocjować cenę mieszkania?

Negocjacje są najmniej przyjemną częścią całego procesu sprzedaży nieruchomości. Musimy wykazać się nie tylko zdecydowaniem, ale i opanowaniem. Warto jest również skorzystać z pomocy agencji, która nas w nich wesprze. Zaoszczędzimy sobie wtedy czasu i stresu. Jeśli rozmowa z potencjalnym kupcem zmierza na niewłaściwy tor, należy ją przerwać i poprosić o czas na zastanowienie się w celu ochłonięcia.

4. Jak przygotować mieszkanie na sprzedaż?

Podstawowymi krokami w celu doprowadzenia mieszkania do użyteczności i prezentacji są: dokładne sprzątanie, odświeżenie ścian, naprawa usterek oraz odpowiednie udekorowanie całej nieruchomości. Kolejnym etapem jest stworzenie przejrzystej oferty sprzedaży i wykonanie profesjonalnych zdjęć.

5. Jak sprzedać szybko mieszkanie?

Aby sprzedać możliwie jak najszybciej nasza nieruchomość musimy wcześniej przygotować kompletną dokumentację, to skróci czas formalności, kiedy najdziemy już zainteresowanego kupnem kontrahenta. Warto jest skorzystać z usług agencji nieruchomości, która posiada doświadczenie w tego typu transakcjach. Dzięki jej pomocy skróci się nie tylko czas znalezienia kupca, ale i samej sprzedaży.

6. Jak dobrze sprzedać mieszkanie?

Musimy wiedzieć, że szybka i dobra sprzedaż mieszkania to dwie różne rzeczy. Aby transakcja przebiegła pomyślnie dla obu stron potrzebna jest uczciwość i cierpliwość. Dzięki tym środkom będzie mogli cieszyć się z udanej transakcji.

7. Ile bierze agencja nieruchomości za sprzedaż mieszkania?

Prowizja, która pobiera biuro zależy od kilku czynników:

  • Doświadczenie i znajomość rynku nieruchomości
  • Baza danych jaką posiadają
  • Zakres usług

Warto jest jednak wziąć pod uwagę, że korzystając z pomocy profesjonalnego pośrednika zaoszczędzamy czas, a także pieniądze.

8. Ile bierze pośrednik nieruchomości?

Pośrednik, który prowadzi swoją mniejszą działalność na pewno będzie tańszym wyborem niż duża firma skupująca nieruchomości. Jednak warto wziąć pod uwagę jakie usługi wpisane są w kwotę prowizji. Zdarza się, że niema on tak szerokiego wachlarza usług jak agencja.

PODSUMOWANIE

Dzięki naszemu artykułowi oraz radom od dziś możesz ze spokojem osobiście zająć się sprzedażą swojego mieszkania. Cały proces dotyczący sprzedaży nieruchomości niema już przed Tobą żadnych tajemnic. Jeśli jednak nie czujesz się na siłach, skontaktuj się z naszą agencją. Pomożemy Ci przejść przez cały ten proces, zaoszczędzając Ci stresu i czasu.